WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Tuesday, February 16, 2010

SETIAUSAHA POLITIK TAN SRI MOHD YAAKOD PUNYAI HARTA 2 JUTA??!!


S Setiausaha Politik kepada Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcob, Hasbie Satar (gambar) ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam kerana didakwa memiliki kekayaan tidak munasabah dalam tempoh singkat perkhidmatannya.

Menurut sumber terdekat SPRM, Hasbie masih ditahan untuk siasatan lanjut namun tidak dapat dipastikan sama ada beliau telah diambil keterangan atau pun tidak.

Hasbie yang bertugas di Unit Perancangan Ekonomi (EPU) berkhidmat untuk Nor Yakcob sejak April tahun lalu semasa menteri tersebut memegang portfolio Menteri Kewangan Kedua di bawah pemerintahan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

“Siasatan telah mula dijalankan sejak tahun lalu lagi selepas dakwaan menyatakan Hasbie memperoleh kekayaan tersebut melalui wang sogokan bagi meluluskan projek-projek yang bernilai jutaan ringgit,” kata sumber itu kepada mStar Online di sini hari ini.

Sebelum ini, The Star melaporkan SPRM sedang menyiasat seorang setiausaha politik kepada menteri kanan yang didakwa memiliki kekayaan dalam masa yang singkat.

Sementara itu, SPRM dilaporkan turut memperoleh perintah untuk membekukan beberapa harta milik Hasbie serta akaun banknya bagi membantu siasatan di bawah Akta Pengubahan Wang Haram.

Selain itu, SPRM turut menyita empat buah kereta mewah dan empat buah rumah mewah yang dipercayai kepunyaannya yang berusia lewat 30-an. Semua harta tersebut dipercayai terletak di kawasan Lembah Kelang.

Sumber memberitahu, siasatan sebelum ini turut mendedahkan bahawa beberapa aset miliknya telah dibeli menggunakan nama pihak lain, dipercayai menjadi proksinya.

Tambahnya, pemilik berdaftar kepada aset tersebut akan dipanggil SPRM untuk disoal siasat.

Sementara itu, usaha untuk menghubungi Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Mohd Shukri Abdull untuk mendapatkan pengesahan mengenai kes tersebut sehingga kini gagal.

Sumber : MSTAR

JEBAT_BERANI : BUKAN YANG PERTAMA!!!...KES INI ADALAH YANG KEDUA MELIBATKAN SETIAUSAHA TAN SRI MOHD NOR YAAKOB YANG BERDEPAN DENGAN KES RASUAH...SEBELUM INI DATUK NORZA ZAKARIA JUGA DIDAPATI TERLIBAT DENGAN KES SEUMPAMA INI..

APAKAH ADA SESUATU PERKARA YANG DILUAR PENGETAHUAN KITA SEDANG BERLAKU..TAN SRI MOHD NOR YAAKOB MERUPAKAN MENTERI KEWANGAN KEDUA ..APAKAH ADA UDANG DISEBALIK MEE??ATAU APAKAH ADA USAHA UNTUK MENGUMPULKAN KEKAYAAN PRBADI??

RM 2JUTA TURUT DITAHAN HASBIE SATAR NAMUN APAKAH HANYA WANG SEBANYAK INI TERLIBAT ATAU TERDAPAT JUMPAH YANG LEBIH BESAR??DAN APAKAH TAN SRI MOHD YAAKOB TIDAK TERLIBAT LANGSUNG DENGAN KES INI??ATAU HASBIE SATAR HANYA DIJADIKAN "KAMBING HITAM" BAGI MELINDUNGI PIHAK TERTENTU??SAMA-SAMALAH KITA NANTIKAN JAWAPANNYA...

No comments:

Post a Comment