WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Monday, February 15, 2010

ISLAM 1MALAYSIA : YANG WAJIB TAK DIBUAT YANG TAK WAJIB SIBUK NAK BUAT!!!


(Apakah Islam mewajibkan perarakan Maulidur Rasul??)

Abdul Aziz Mustafa
KUALA LUMPUR, 15 Feb: Apa erti kalau berarak dan berselawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w. kemudian menolak apa yang diperintahkannya, rasuah, sapu duit rakyat dan salahguna kuasa, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.
"Bagi saya, tak berarak tidaklah berdosa. Apa erti kalau berarak dan berselawat ke atas Nabi kemudian tolak apa yang Nabi suruh? Apa guna kita berarak dan berselawat tapi tak hayati sunnah Nabi?" soal beliau.

Dengan merujuk kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad yang mendedahkan Umno sudah jadi parti perasuah, beliau juga mengecam Umno yang berarak, berselawat kemudian rasuah.

"(Lagi) selawat lagi sapu duit rakyat. Berarak berselawat kemudian salah guna kuasa," katanya yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.Beliau menyifatkan, itulah nilai perarakan maulud dan selawat ke atas Nabi bagi Umno.

"Berarak berselawat, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) jumpa duit tunai berjuta milik setiausaha politik menteri. Itu baru setiausaha politik, belum lagi menteri.

"Guna agama untuk kepentingan politik. Mungkin kerana tahun harimau, Umno mengganas sehingga hari keputeraan Nabi pun dijadikan dagangan politik murahan mereka," katanya.

Beliau menyifatkan sikap Umno yang membesar-besar dakwaan palsu kononnya kerajaan Pulau Pinang membatalkan perarakan Maulidur Rasul sebagai perbuatan menghalalkan cara.

"Matlamat Umno nak kucar-kacirkan kerajaan Pakatan Rakyat dengan menimbulkan suasana yang boleh membawa kepada keadaan huru-hara walaupun sampai kepada pertumpahan darah.
"Yang penting bagi Umno untuk dapat kembali kuasa. Inilah perangai orang gila talak," katanya.Padahal, kata Mahfuz, di Kedah perarakan maulud telah dibatalkan sejak zaman regim Umno memerintah lagi.

"Tak ada pula Tun Abdullah Badawi persoalkan Datuk Seri Mahadzir Khalid, bekas Menteri Besar Kedah kenapa dia batalkan perarakan maulud. Banyak lagi negeri negeri lain di bawah regim Umno tak berarak pun."Kenapa media arus perdana tak persoalkan? Nampak makin jelas media jadi ketuloi (barua) Umno," katanya.

Beliau menyeru umat Islam dan rakyat Malaysia supaya menjauhkan dari bahaya Umno dan Barisan Nasional demi keamanan, kestabilan dan kesejahteraan negara.

Sumber : Harakah Daily

JEBAT_BERANI : APAKAH BERDOSA TIDAK MENGADAKAN PERARAKAN MAULIDUR RASUL INI??APAKAH MEREKA (Um-no dan Media Pengampu) TAHU APA SBENARNYA YANG LEBIH UTAMA DIPERJUANGKAN DARI MEMPERSOALKAN PEMBATALAN PERARAKAN MAULIDUR RASUL DI PULAU PINANG??

ISLAM TIDAK MEWAJIBKAN DIADAKAN PERARAKAN MAULIDUR RASUL..APA YANG LEBIH PENTING ADALAH KITA MENGHAYATI APA YANG DISUNNAHKAN OLEH NABI MUHAMMAD S.A.W...BUKANNYA DENGAN MENGADAKAN PERARAKAN DAN KEMUDIANNYA MENENTANG SUNNAH NABI MUHAMMAD S.A.W...

UM-NO SERING-KALI MEMPERJUANGKAN SESUATU YANG TIDAK DIWAJIBKAN ISLAM SECARA BERLEBIHAN..SEDANGKAN DALAM MASA YANG SAMA SANGAT TEGAR MENENTANG HUKUM YANG TELAH DIPERINTAHKAN DI DALAM AL-QURAN DAN HADIS...TERUTAMANYA BERKAITAN DENGAN HUKUM HUDUD...

JANGANLAH KITA SEMPITKAN PEMIKIRAN KITA SEHINGGA TIDAK BOLEH MEMBEZAKAN YANG MANA SATU WAJIB DAN YANG MANA SATU HARUS...JANGAN KITA BERIA-IA MEMPERJUANGKAN SESUATU YANG TIDAK DIWAJIBKAN OLEH ISLAM DAN DALAM MASA YANG SAMA KITA MENINGGALKAN PERKARA YANG DIWAJIBKAN OLEH ISLAM....JANGAN KITA MENCIPTA AGAMA KITA SENDIRI SEUMPAMA UM-NO MENCIPTA "ISLAM HADHARI DAN ISLAM 1MALAYSIA"...

2 comments:

  1. nielah umno ..tak habis2 nak pertahankan perkara yg tak der fadhilat..ibarat nak tunjukkan secara fizikal sanggup berarak sakan kononnya sayangkan nabi tp dihati perintah allahpun dibuat main aptah lg suruhan nabi..mau-lud yg sebenar penerapan niali hidup islam dlam sesebuah negara..

    ReplyDelete
  2. itula die sahabat um-no wal ngokngek...selalu sibuk pada perkara yang tidak diwajibkan akan tetapi selalu jua meninggalkan pekara yang diwajibkan...semoga allah s.w.t memberi pertunjuk buat kita dan juga mereka...

    ReplyDelete