WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Tuesday, January 26, 2010

ZUL....ALAHAI ZUL...AWAT LAGU NIH!!!

Hazayani Zakaria
KUALA LUMPUR, 25 Jan: Ahli Majlis Kepimpinan Tertinggi (MPT) Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim menyokong tindakan disiplin dikenakan kepada Ahli Parlimen PKR Kulim Bandar baru, Zulkifli Nordin kerana mendakwa Zulkifli sering membuat tindakan yang melampau.

Zaid merujuk kepada tindakan Zulkifli membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad berhubung isu penggunaan kalimah Allah.

"Saya harap parti lebih serius kali ini untuk ambil tindakan terhadap Zulkifli. Kita tak boleh terima wakil rakyat yang macam ini, sering membuat tindakan yang merugikan parti dan mengelirukan orang Islam dan bukan Islam," katanya dalam satu sidang media di kediamannya pagi tadi.

Semalam, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Zulkifli akan menghadapi tindakan disiplin oleh parti kerana sering melakukan tindakan yang boleh menimbulkan ketegangan di dalam dan luar parti. MPT PKR akan bermesyuarat esok dan akan memutuskan tindakan yang akan dikenakan terhadap Zulkifli.

Zaid berkata, Zulkifli sebagai seorang pegamal undang-undang seharusnya lebih arif berhubung isu-isu yang dibangkitkan. "Saya kecewa dengan Zulkifli Nordin. Sepatutnya dia peguam, dia faham maksud keputusan mahkamah itu dan faham enakmen, perlembagaan. kalau tidak setuju beri hujah dia, bukan dengan cara buat laporan polis," katanya.

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu turut menyeru semua wakil rakyat Pakatan Rakyat lebih bertanggungjawab dalam mengambil sebarang tindakan dan memahami dengan mendalam sebarang isu yang timbul dan berusaha memberikan penjelasan yang menyeluruh kepada rakyat.

"Saya harap bukan sahaja Zulkifli tapi semua wakil rakyat yang melakukan tindakan tidak bertanggungjawab harus diambil tindakan.

"Saya menyeru kita faham apa isu sebenar, apa larangan sebenar berkenaan kalimah Allah ini," katanya.

Zaid turut menjelaskan, tiada apa yang kontroversi berhubung keputusan mahkamah membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam akhbar mingguan Herald kerana Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 yang bersesuaian dengan Perlembagaan Persekutuan membenarkan penggunaan kalimah Allah jika ianya khusus untuk orang Kristian, bukan bertujuan untuk pengembangan agama mereka.

"Ahli politik kena lebih bertanggungjawab jelaskan kepda rakyat, jangan tambahkan lagi kekeliruan dalam isu ini," tegasnya.

Sebelum ini, Zulkifli pernah menimbulkan kekecohan apabila menyertai demonstrasi membantah tindakan Bar Council yang mengadakan seminar membincangkan bidang kuasa mahkamah syariah dan sivil.

Sumber : Harakah daily

JEBAT_BERANI : HAMBA TIDAK MAHU MENGULAS BERKAITAN DENGAN YB ZULKIFLI INI...CUMA APA YANG INGIN HAMBA TEGASKAN DI SINI APABILA KITA MELAKUKAN SESUATU BERWASPADALAH JANGAN SAMPAI IANYA MERUGIKAN PARTI DAN PERJUANGAN KITA UNTUK ISLAM...

KADANG-KALA KITA TERLALU GHAIRAH DALAM SATU-SATU HAL SEHINGGA TANPA KITA SEDARI IANYA TELAH MEMBUATKAN PARTI DAN PERJUANGAN YANG KITA DOKONG MENDAPAT MASALAH...DAN AKIBAT DARI TINDAKAN KITA ITU JUGA PUAK LAWAN BERSORAK KEGIRANGAN....

TIDAK SALAH MENEGUR PARTI ATAU SAHABAT DIDALAM PARTI..TAPI BIARLAH IANYA DILAKUKAN DALAM SEMANGAT KEKELUARGAAN....JANGAN SAMPAI JALINAN UKHWAH YANG SEDIA ATAS ROSAK AKIBAT KEGAIRAHAN KITA INI...JANGAN KITA MENGAMBIL 'BUDAYA' PUAK LAWAN SEBAGAI CONTOH....

APA-APA PUN MASING-MASING DAH BESAR PANJANG DAN JUGA MEMPUNYAI ILMU DUNIA DA AKHIRAT YANG TINGGI...FIKIRLAH..KERANA BERFIKIR SEJANAK ITU LEBIH BAIK DARI BERIA-IA MELAKUKAN SESUATU TANPA BERFIKIR......

No comments:

Post a Comment