WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Tuesday, January 19, 2010

SABAH : NEGERI SETERUSNYA DIPERINTAH PAKATAN RAKYAT

Projek memasyarakatkan PAS di Sabah berhasil

Rusly Yasmin

SEPANGGAR, 18 Jan: Dewan Pemuda PAS Pusat yakin projek memasyarakatkan PAS di Sabah akan berjaya dan mendatangkan hasil yang lebih cepat daripada yang dijangkakan.

Keyakinan itu dilahirkan oleh ketuanya, Nasrudin Hasan ketika dihubungi pagi tadi. Beliau bersama rombongan pulang ke ibu negara kira-kira jam 6 pagi ini.

"Segalanya bergantung kepada kesungguhan, keiltizaman dan keberanian rakyat Sabah untuk melakukan perubahan," ujarnya.

Menurutnya, rakyat Sabah mempunyai pengalaman dalam pertukaran kerajaan berbanding negeri-negeri di Semenanjung dan tidak mustahil mereka akan beralih kepada Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya umum yang akan datang.

Katanya, pengalaman lebih 10 tahun pemuda PAS di negeri ini kini membawa mereka memasuki fasa kedua dalam mencorak perubahan di samping jentera Pemuda PAS Sabah telah disiapkan dengan penuh disiplin bagi menggerakkan seluruh jentera dan aktiviti ke arah memenangi pilihan raya umum nanti.

"Beberapa pelan tindakan strategik telah siap dilancarkan dan kini ia berada di atas landasan menuju kejayaan dan kemenangan," katanya penuh yakin.

Beliau berkata, tinjauan pihaknya mendapati rata-rata penduduk negeri ini yang ditemui khususnya semasa lawatan ke lokasi-lokasi tertentu seperti pasar tamu, perkampungan dan juga taman perumahan melahirkan rasa kekecewaan kepada BN.

"BN gagal membela nasib rakyat Sabah sehingga mengekalkan kedudukan mereka dalam kemiskinan sungguhpun negeri ini negeri yang kaya dengan hasil mahsul negeri yang dikurniakan oleh Allah," katanya.

Katanya, anak-anak muda di negeri ini juga sudah mula memberikan perhatian kepada kehadiran PAS dan PR ekoran Sabah dilihat sangat tertinggal dari beberapa aspek seperti pendidikan dan pembangunan.

Di samping itu, masih wujud perkampungan yang daif terletak di tengah-tengah bandar raya Kota Kinabalu yang pesat membangun sementara pendidikan pula terlalu terkebelakang jika dibandingkan dengan di Semenanjung.

"Berberapa aktiviti yang telah dilakukan oleh Pemuda PAS Pusat bersama Pemuda Sabah sangat positif dan insya Allah satu komitmen yang tinggi akan diberikan kepada negeri Sabah bagi memastikan PAS dan PR bertapak kukuh,” katanya.

Pagi kelmarin, beliau mengetuai pemuda mengedarkan risalah dan akhbar Harakah secara percuma kepada pengunjung-pengunjung Tamu Putatan.

Sebelah petang pula, beliau menziarahi pasar Philipines dan program ditamatkan dengan ceramah pentas pemuda di Putatan.

Beliau turut merakamkan sekalung tahniah buat Pemuda PAS negeri yang mula menunjukkan potensi untuk menjadi sebuah gerakan yang berkesan di negeri ini.

Sumber : Harakah Daily

JEBAT_BERANI : BERISTERIKAN ORANG SABAH MENJADIKAN HAMBA FAHAM SERBA SEDIKIT TENTANG ORANG-ORANG SABAH....ORANG SABAH BUKANLAH SENANG UNTUK DIPENGARUHI..MEREKA MEMPUNYAI PEGANGAN YANG KUAT AKAN SESUATU PERKARA...

NAMUN JIKA KITA BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH MENDEKATI MEREKA DAN MEJELASKAN AKAN MATLAMAT PERJUANGAN KITA INSAALLAH HAMBA YAKIN MEREKA MAMPU KITA 'LEMBUTKAN'...INI BERDASARKAN PENGALAMAN HAMBA SENDIRI YANG BERMENTUAKAN SEORANG YANG SANGAT KUAT PENGANGAN POLITIKNYA..BELIAU ADALAH PENYOKONG TEGAR UM-NO/BE-END...

NAMUM SIAPA SANGKA DENGAN KESABARAN HAMBA MEMBERIKAN PENJELASAN BERULANG KALI MENGAPA HAMBA TIDAK BERSAMA UM-NO/BE-END DAN SEBALIKNYA BERSAMA PAS AKHIRNYA MENGUBAH PANDANGAN DAN SOKONGAN POLITIK MENTUA HAMBA....

MAKA HAMBA BERANI KATAKAN...JIKA PAKATAN RAKYAT KERAP MENGADAKAN SESI PENERANGAN DI SABAH HAMBA YAKIN SABAH AKAN BERJAYA KITA TAWAN...USAHA YANG BERSUNGGUH-SUNGGUH DAN TERANCANG PERLU SEGERA DIGERAKAN AGAR PILIHAN RAYA UMUM KE-13 SABAH AKAN MENJADI SEBAHAGIAN DARI NEGERI DI BAWAH PEMERINTAHAN PAKATAN RAKYAT...INSAALLAH...

No comments:

Post a Comment