WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Saturday, January 9, 2010

HIMPUNAN MEMBANTAH MESIR : MEMORANDUM BANTAHAN BERJAYA DISERAHKAN

SUMBER VIDEO : HARAKAH DAILY





Memo berjaya diserah, lebih 1000 berhimpun bantah Mesir

Nazri Abdullah

KUALA LUMPUR, 8 Jan: Lebih seribu berhimpun secara aman di hadapan Kedutaan Mesir di ibu negara hari ini bagi menyerahkan memorandum membantah tindakan kerajaan negara itu yang bersekongkol dengan Israel menindas umat Islam Palestin.

Himpunan anjuran Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) itu bermula di perkarangan Kompleks Tabung Haji selepas solat Jumaat tengahari tadi dan seterusnya berarak lebih kurang 4 kilometer ke bangunan Kedutaan Mesir yang terletak di Jalan Rhu, Ampang.

Perarakan diketuai Ketua DPPP, Nasrudin Hassan dan Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub serta beberpa kepimpinan PAS lain.

Himpunan kali ini bagi membantah tindakan kerajaan Mesir yang menghalang pasukan konvoi Palestin di Pelabuhan El-Arish, yang mahu menghantar bantuan kemanusiaan seperti makanan, ubat-ubatan dan peralatan persekolahan bernilai lebih AS$1 juta kepada rakyat di sana.

Laungan takbir dan 'Hidup Islam', 'Hancur Yahudi, 'Bebas Palestin, Bebas Al Aqsa, 'Hancur Hosni Mubarak' bergema dalam perarakan itu.

baca seterusnya : Harakah Daily

JEBAT_BERANI : KEBIADAPAN MESIR MENGHALANG BANTUAN KEMANUSIAN KEPADA PALESTIN MEMANG SUKAR DITERIMA KITA SEBAGAI UMAT ISLAM...SEBAGAI SEBUAH NEGARA YANG MENGAKU SEBAGAI NEGAR ISLAM ADALAH SANGAT MEMALUKAN APABILA SEOLAH-OLAH BERSEKONGKOL DENGAN YAHUDI MENZALIMI PENDUDUK PALESTIN..

No comments:

Post a Comment