WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Friday, January 8, 2010

RAJA LAWAK ASTRO : ZAHID HAMIDI PESERTA TERAKHIR MUSIM KE-4



Enjin F-5E: AG jangan buat lawak antarabangsa

http://idrisahmad.wordpress.com

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) meminta agar Peguam Negara (AG), Tan Sri Abdul Gani Patail tidak membuat lawak antarabangsa dalam kes kehilangan dua unit enjin Jet Pemintas F-5E milik Tentera Udara Di Raja Malaysia (TUDM) yang bernilai RM 100 juta.

PAS melihat, pendakwaan dua orang tertuduh melibatkan anggota TUDM, Sarjan N. Tharmendran dan Pengarah Syarikat K. Rajandran Prasad sebagai melepaskan batuk ditangga dan tidak serius.

PAS yakin bahawa ada lagi pihak-pihak lain yang terlibat tetapi tidak didakwa. Kes ini melibatkan kehilangan dua unit enjin Jet yang besar bukannya kehilangan dua biji telur ayam atau gula-gula Hacks.

Adalah mustahil kes yang boleh diklasifikasikan sebagai kes jenayah antarabangsa hanya melibatkan dua orang sahaja.

Mustahil bagi N. Tharmendran membawa keluar dua enjin ini tanpa dibantu oleh sesiapa. Adalah tidak logik bahawa semua dokumen pelupusan enjin berkenaan hanya diketahui oleh beliau sahaja.

TUDM mempunyai ramai anggota yang menjaga stor logistik dan tempat enjin berkenaan disimpan. Maka, adalah mustahil jika enjin ini boleh dikeluarkan dari kawasan TUDM yang dikawal rapi secara berseorangan tanpa kerjasama pihak yang lebih tinggi pangkatnya dari Sarjan ini.

PAS bertegas untuk mendesak Kerajaan menubuhkan satu Suruhanjaya DiRaja bagi menyiasat kes ini sepenuhnya dan tidak sekadar melepaskan batuk ditangga dengan mendakwa dua orang yang dianggap rakyat Malaysia sebagai kambing hitam. Mereka yang bertanggungjawab harus didakwa walaupun apa jua pangkatnya, termasuk Menteri (jika ada).

Sumber : Harakah Daily

JEBAT_BERANI SEKEJAP KATA RM50 JUTA SEKEJAP PULAK KATA RM300 RIBU LEBIH...MANA SATU NAK PAKAI NIE...BUAT LAWAK APA?DAH LA SEBELUM INI HANYA SEORANG SARJAN SAHAJA YANG DIKATAKAN TERLIBAT TANPA ADA SEBARANG PEMBABITAN DARI PEGAWAI ATASAN TUDM BUAT RAKYAT MALAYSIA PECAH PERUT NAK TERGELAK....NIE NAMPAKNYA ZAHID PULA NAK MELAWAK DENGAN RAKYAT MALAYSIA APABILA MENGATAKAN HARGA SEBUAH ENJIN JET F-5E HANYALAH RM 303,570.00 SAHAJA..BERBELIT-BELIT CAKAP..

No comments:

Post a Comment