WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Saturday, December 12, 2009

1MALAYSIA : HISHAMMUDDIN BO LAYAN SAMA MIC

Hishammuddin tolak tuntutan MIC tutup Simpang Renggam

SEREMBAN, Dis 11 — Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata mereka yang dihantar ke Pusat Tahanan Simpang Renggam, Johor, adalah kerana perbuatan melanggar undang-undang dan tiada kaitan sama sekali dengan warna kulit.

Oleh hal demikian, katanya, beliau tidak akan melayan permintaan mana-mana pihak supaya kerajaan menutup pusat tahanan berkenaan.

“Mereka yang dihantar ke pusat tahanan itu disebabkan melanggar undang-undang dan tidak ada kena mengena dengan warna kulit, ideologi politik atau agama,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Agung Persatuan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) yang ke-89 di sini hari ini.

MIC hari ini meminta kerajaan menutup Pusat Tahanan Simpang Renggam di Johor kerana mendakwa ia tidak berkesan dalam memulihkan tahanan sebaliknya menjadi sarang pembiakan penjenayah.

Menyentuh tentang cadangan meminda Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), beliau berkata rang undang-undang pindaan mungkin dibentangkan pada sesi Parlimen akan datang.

“Saya puas hati dengan pendekatan untuk berjumpa dengan pihak-pihak berkepentingan. Saya amat gembira dengan input-input yang diberikan. Hari ini

kita tengok sebenarnya perkara pokok dalam ISA ini banyak berkisar pada lima perkara sahaja,” katanya.

Perkara-perkara itu yang menjadi kebimbangan ialah kuasa menteri, kebimbangan ISA digunakan untuk tujuan politik, layanan terhadap tahanan dan keluarga serta tahanan tanpa bicara, katanya.

“Kalau itu menjadi perkara yang terbuku (di hati), saya rasa kita boleh bawa pindaan ini secepat mungkin...pada sesi yang akan datang di mana kita bentang dan kita bahaskan sekali,” katanya.


Sumber : BERNAMA

JEBAT_BERANI : PUSAT TAHANAN SIMPANG RENGGAM HANYA MEMJADI ALAT UNTUK UM-NO/BE-END MENGUGUT DAN MENGHALANG KEMARAAN PAKATAN RAKYAT..NAMPAKNYA SAMY VELLU LAGI CERDIK DARI SEPUPU P-END NAJIB NIE...UM-NO/BEN-END AKAN MENGGUNAKAN APA SAHAJA BAGI MENGHALANG KEMARAAN PAKATAN RAKYAT TERMASUK AKTA ISA YANG NYATA SANGAT ZALIM KERANA MEMSABITKAN KESALAHAN TANPA BICARA....TAPI APA NAK HERAN...UM-NO/BE-END NIE DAH MEMANG ZALIM...NASIB KO LA LABU..

2 comments:

  1. Salam sahabat ku Jebat.

    Memang tepat sekali sangkaan Tuan Hamba, bahawa Samy Velu lagi cerdik dari pemimpin-pemimpin UMNOngok. Kecerdikan Samy Velu terserlah apabila tiba PRU. Samy tidak menerima semua Parti kaum india untuk bertanding atas tiket MIC. Sebalik nya UMNOngok yang memberikan kerusi UMNO kepada parti-parti tersebut

    ReplyDelete
  2. APA BOLEH BUAT YA SAHABATKU AYID..UM-NO DAH KETANDUSAN CALON UNTUK DIPERTARUHKAN..KADANG-KALA MEREKA TERPAKSE MEMPERTARUHKAN CALON YANG NYATA-NYATA BERMASALAH SEPERTI TERLIBAT DENGAN POLITIK WANG SEUMPAMA DI BAGAN PINANG KERANA HANYA ITU SAHAJA PILIHAN YANG ADA..NAK PERTARUHKAN KAMBING NGAN LEMBU DEPA TAKDE I.C..KOT-KOT ADER I.C MAUNYA KAMBING N LEMBU JADIK CALON UM-NO...KUANG,KUANG,KUANGGGGGG..

    ReplyDelete