WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Monday, December 21, 2009

1MALAYSIA : YB BN MABUK PROJEK

Ahli parlimen BN lebih pentingkan projek

Rizal Tahir

KOTA BHARU, 21 Dis: Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan anggota-anggota parlimen Barisan Nasional (BN) lebih mementingkan projek sehingga ramai tidak hadir pada persidangan parlimen.

Mursyidul Am PAS itu berkata, mereka bukan menjalankan tanggungjawab untuk memperjuangkan isu rakyat, sebaliknya menjaga poket sendiri.

“Kerana itu wakil rakyat mereka tidak pedulikan nasib rakyat, sebaliknya lebih pentingkan makan angin, berniaga dan banyak urusan luar dan bukannya menjaga kebajikan rakyat,” katanya ketika ditemui di sini.

Baru-baru ini seramai 70 anggota parlimen BN tidak hadir ketika undi belah bagi meluluskan Bajet 2010 yang dibentang Datuk Seri Najib Razak.

Bacaan kali ketiga Bajet 2010 diluluskan Dewan Rakyat baru-baru ini dengan hanya kelebihan tiga undi, di mana 63 anggota parlimen menolak manakala 66 lagi anggota parlimen menyokong.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, wakil rakyat Umno sebagai wakil rakyat korporat kerana mereka tidak ikhlas menjalankan tanggungjawab.

Katanya, wakil rakyat BN bukan menjaga kepentingan rakyat, sebaliknya lebih bersifat korporat menyebabkan mereka mengambil mudah tanggungjawab untuk membawa masalah rakyat ke Parlimen.

“Bila kepentingan diri lebih besar berbanding hak rakyat ditambah pula mereka bertanding untuk mencari kesenangan, maka tidak perlunya hadir di persidangan Parlimen,” ujarnya.

Beliau juga hairan mengapa begitu ramai anggota parlimen BN tidak hadir sedangkan tugas mereka menghadiri persidangan parlimen bagi membahas isu bagi kepentingan rakyat.

“Ini membuktikan Umno telah jauh menyimpang dari perjuangan politik. Rakyat yang memilih mereka hanya sia-sia sahaja kerana tidak menjalankan amanah yang diberikan sebaik mungkin,” katanya.

Beliau bagaimanapun bersyukur kerana sebahagian besar wakil rakyat Pakatan Rakyat khususnya PAS sentiasa istiqamah hadir pada persidangan parlimen.

Hanya lima yang tidak hadir di kalangan wakil rakyat PAS kerana mempunyai urusan lain ketika itu.

Sumber : Harakah Daily

JEBAT_BERANI : 'PROJEK MOJEK' NIE DAH MEMANG JADI AGENDA UTAMA MENGAPA AHLI PARLIMEN B-END NIE MASUK KE ARENA POLITIK TANAH AIR..BERJUANG UNTUK RAKYAT HANYA 'OMONGAN' KOSONG BAGI MERAIH UNDI DI KALA PILIHAN RAYA..MATLAMAT UTAMA ADALAH 'MENGISI' KANTUNG SENDIRI..MAKA ATAS SEBAB ITU JUGA KITA TIDAK HAIRAN JIKA BERLAKUNYA PENYELEWENGAN DALAM PENTADBIRAN B-END...

DI SINI RAKYAT BOLEH MENILAI SENDIRI ORANG YANG DIAMANAHKAN MEREKA UNTUK MEMBELA NASIB MEREKA..JANGAN KATA NAK BERSUARA DI PARLIMEN BAGI MENYUARAKAN KEPERLUAN RAKYAT..PONTENG LAGI ADALAH.....

RAKYAT PERLU MEMANDANG SERIUS AKAN PERKARA INI..WAKIL RAKYAT SEPERTI INI HARUS 'DIPENCENKAN' DARI TERUS DUDUK DI KERUSI PARLIMEN TANPA MELAKSANKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAIMANA YANG TELAH DIAMANAHKAN..

JANGAN SAMPAI MEREKA INI MEMPEGUNAKAN KEDUDUKAN MEREKA SEBAGAI AHLI PARLIMEN UNTUK 'MEROMPAK KEKAYAAN DAN HARTA RAKYAT'...JANGAN KITA HANYA TAHU MENGELUH DAN MERUNGUT DI ATAS KESILAPAN KITA MEMILIH MEREKA TANPA KITA MEMBERIKAN MEREKA PENGAJARAN..KELAK KITALAH YANG BERSALAH PADA ANAK CUCU KITA DI KEMUSIAN HARI...

No comments:

Post a Comment