WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Friday, January 1, 2010

BEULKH PEWAKILAN UM-NO PUAS HATI??!!

Ahli Umno berpuas hati dengan prestasi Datuk Seri Najib Tun Razak sejak mengambil alih teraju kepimpinan sebagai presiden parti memandangkan mereka berpendapat beliau kini memimpin negara ke arah yang betul.

Kaji selidik yang dikendalikan oleh sebuah firma penyelidikan bebas, Merdeka Centre, terhadap 358 perwakilan ke perhimpunan agung Umno baru-baru ini, menunjukkan kira-kira 95 peratus daripada mereka menyuarakan rasa puas hati terhadap prestasi Najib, sebahagian besarnya disebabkan peningkatan dalam kualiti kepimpinan.

Mereka berpendapat bahawa Najib, yang juga perdana menteri, mempunyai kualiti kepimpinan kebangsaan dan mengutarakan beberapa idea menarik bagi meraih sokongan umum, misalnya konsep "1Malaysia", memberi penekanan terhadap menyelesaikan masalah rakyat dan memperkukuhkan ekonomi.

"Rasa puas hati terhadap presiden parti dalam kalangan perwakilan adalah amat tinggi iaitu 95 peratus dengan 60 peratus daripada mereka mengatakan 'sangat berpuas hati' dengan prestasi beliau sejak mengambil alih kepimpinan Umno.

"Sebab utama bagi sokongan yang kukuh itu berpunca daripada peningkatan yang dirasai dalam kualiti kepimpinan," kata Merdeka Centre dalam rumusan terhadap keputusan kaji selidik perwakilan perhimpunan agung Umno 2009.

Kaji selidik itu dijalankan dari 4 hingga 11 November, meliputi sekurang-kurangnya seorang individu dari setiap bahagian dalam parti berkenaan.

Kaji selidik dilakukan menerusi telefon dan kumpulan yang dikaji dipilih berdasarkan senarai perwakilan ke perhimpunan agung itu.

Merdeka Centre juga berkata perwakilan memberi sokongan amat padu kepada dua langkah yang diperkenalkan itu, dengan 81 peratus menyokong liberalisasi ekonomi manakala konsep 1Malaysia menerima sokongan daripada 94 peratus.

Kaji selidik itu menunjukkan bahawa 91 peratus daripada perwakilan yang dikaji percaya bahawa imej Umno di mata masyarakat secara amnya adalah positif manakala 97 peratus percaya Umno adalah satu-satunya parti yang dapat menjaga kepentingan orang Melayu.

Mereka juga optimis mengenai peluang parti dalam pilihan raya akan datang dengan 66 peratus berpendapat Umno telah pun pulih daripada masalah yang membawa kepada pencapaian buruk parti itu pada pilihan raya umum lepas. - Bernama

No comments:

Post a Comment