WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Sunday, January 3, 2010

1MALAYSIA : HARGA MINYAK AKAN DINAIKKAN???

Kerajaan dijangka menaikkan harga petrol dan diesel berdasarkan jaminan Pengerusi Petronas, Hassan Marican untuk tetap membayar dividen RM30 billion kepada kerajaan.Jaminan itu dibuat walaupun Petronas sebelum ini mencatatkan keuntungan yang lemah.

Ini tentu sahaja akan memberi amaran bahawa ‘komitmen’ sebegini boleh memberi tekanan keatas pendapatan pengeluar minyak nasional itu.

Ahli Parlimen Indera Mahkota, sdr. Azan Ismail berpendapat bahawa,Petronas tentu sahaja tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan harga dipam dan ini sekaligus menambah beban yang terpaksa ditanggung rakyat.

“Kita bimbang Petronas kata begitu, apabila harga minyak jatuh atau naik di pasaran dunia ia akan naikan harga minyak kepada rakyat. Mereka naikan harga di pam dan rakyat perlu bayar lebih kerana hendak jamin memberi kerajaan,”katanya.

JEBAT_BERANI : APAKAH TINDAKAN KITA KALI INI JIKA KERAJAAN MENAIKAN HARGA MINYAK??ADAKAH KITA AKAN TERUS MELAKUKAN DEMONTRANSI??DAN ADAKAH DEMONTRANSI KITA AKAN BERHASIL MENYEDARKAN KERAJAAN??PADA HAMBA HANYA SATU YANG BENAR-BENAR BERKESAN UNTUK KITA LAKUKAN BAGI MENHENTIKAN SIKAP KERAJAAN YANG TIDAK MENGAMBIL BERAT AKAN MASALAH RAKYAT INI..KITA TUKARKAN SAHAJA MEREKA..KITA TUKAR PEMERINTAH PADA PILIHAN RAYA UMUM AKAN DATANG..AYUH KITA AJAR KERAJAAN '1MONGOLIA' INI...

1 comment:

  1. Salam abg Jebat,
    Biasalah BN=Barang Naik,
    lepasni jgn terkejut kalau bil Letrik dan beras juga akan turut naik.
    Tapi penyokong Umno mesti gembira,sebab bagi dia intu semua satu rahmat dari KERAjaan BN.hahaha..

    ReplyDelete