WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Wednesday, December 2, 2009

JAIS UMPAMA PENENTANG KEPADA SYIAR ISLAM

KUALA LUMPUR, 2 Dis: Ahli Parlimen Shah Alam Khalid samad mempersoal tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang bertindak menarik balik tauliahnya berdasarkan pandangan sebelah pihak sahaja.

Khalid dalam satu siang media di lobi parlimen tengahari tadi berkata, meskipun terdapat segelintir pihak yang menyokong tindakan penarikan tauliah itu, namun lebih ramai lagi yang tidak bersetuju dengan tindakan Jais itu.

"Mengapa dia (Pengarah Jais) hanya mendengar pandangan sebahagian dan tidak sebahagian yang lain.

"Hanya mendengar dan bertindak atas desakan orang-orang yang menyokong tindakannya ataupun tidak bersetuju saya memberi khutbah, tazkirah dan kuliah agama sedangkan lebih ramai lagi yang bersetuju saya diberikan kebenaran ataupun tauliah tuk memberikan khutbah," katanya.

Khalid yang juga Yang Dipertua Shah Alam merujuk kepada tindakan sekumpulan penduduk kawasan itu yang menghantar memorandum mengandungi kira-kira seribu tandatangan menyokong tindakan Jais itu.

Isnin lalu pula, memorandum bantahan dari 1013 ahli qariah masjid dan surau sekitar Shah Alam diserahkan kepada Jais membantah tindakan itu.

Khalid turut mendakwa Pengarah Jais, Datuk Mohammed Khusrin bertindak atas desakan politik Umno BN di Selangor dan menyalahgunakan kedudukannya untuk bertindak secara tidak adil kepada pemimpin Pakatan Rakyat.

"Tindakan ini memberikan gambaran bahawa Pengarah Jais bertindak atas desakan kepentingan politik kerana kita tahu bahawa dia sebelum ini adalah pebantu kepada Tan Sri Muhammad Taib yang merupakan pimpinan Umno dan selepas itu dia telah dilantik pada zaman Khir Toyo sebagai Pengarah Jais.

"Ini menunjukkan hubungan yang begitu rapat dengan Umno dan dia menyalahgunakan kedudukannya untuk bertindak menyekat pemimpin masyarakat dari PAS untuk mengadakan program-program di dalam masjid," dakwanya.

Beliau juga tidak menolak tindakan Jais itu merupakan salah satu strategi Umno BN untuk merampas Selangor khususnya Shah Alam yang dilihat sangat berharga kepda mereka.

"Umno memang target nak ambil Shah Alam.Shah Alam bagi Selangor satu permata yang penting dan mereka sedang menyusun strategi untuk menentukan bahawa kedua-dua dun atau parlimen jatuh ke tangan mereka.

"Mereka risau pemimpin Pakatan Rakyat Selangor dapat mendekati orang Islam melalui program di masjid dan surau kerana mereka telah menanamkan ke dalam minda orang Islam bahawa Pakatan Selangor anti Islam," tegasnya lagi.

Khalid turut menegaskan bahawa beliau tidak membawa ajaran sesat dan tidak menyentuh soal politik dalam kuliahnya.

"Saya tidak memaksa masjid untuk memanggil saya tetapi mereka yang menjemput saya.Kalau kiranya didapati kuliah saya tidak mantap maka dengan sendirinya mereka tidak akan menjemput saya lagi.

"Biar qariah sendiri yang menilai sendiri mantap atau tidak takziah atau khutbah yang saya sampaikan," tegasnya.

Tauliah sementaranya yang diperoleh pada 10 Julai 2008 ditarik balik pada 8 Oktober 2008 atas alasan beliau mempunyai rekod jenayah tetapi kemudian JAIS mendakwa khutbah yang disampaikan tidak mantap.

Khalid dalam sidang media samaturut menyatakan sokongannya terhadap kaedah yang telah dilakukan oleh Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk menghapuskan kezaliman dengan doa.

"Saya juga nak buat kenyataan menyokong tindakan Tok Guru Nik Aziz berhubung doanya," katanya.

Menurutnya kaedah itu sangat wajar memandangkan Kerajaan Pusat telah sekian lama melakukan kezaliman terhadap rakyat Kelantan.

Selain negeri itu sering di anak tiri dalam menyalurkan bantuan, hak rakyatnya untuk mendapat royalti petroleum turut dinafikan.

Sumber : harakah daily

JEBAT_BERANI : SANGAT-SANGAT MENDUKACITAKAN...ORANG YANG INGIN MENYAMPAIKAN AJARAN ISLAM DISEKAT MANAKALA MEREKA YANG MELAKUKAN PERKARA-PERKARA MAKSIAT BEBAS TANPA SEBARANG TINDAKAN..

PUASAT-PUSAT RUMAH URUT DAN SARANG PELACURAN TUMBUH BAKAIKAN CENDAWAN..BILA DITANYA MENGAPA TIADA TINDAKAN TEGAS BAGI MEMBASMI PERKARA INI..ALASAN MEREKA TIDAK CUKUP KAKITANGAN..

TAPI BILA MANA ADA ULAMA INGIN MENYAMPAIKAN AJARAN AGAMA ISLAM,MEREKA MULA BERTINDAK DENGAN ALASAN TIDAK MENDAPAT TAULIAH??APA PENTING SANGATKAH TAULIAH??LUPAKAH MEREKA GURU AGAMA YANG MENGAJAR MEREKA DIKAMPUNG DULU TIADA PUN TAULIAH??TERPESONGKAH AKIDAH MEREKA??

APA YANG HAMBA PASTI ADA 'TANGAN-TANGAN' YANG CUBA MENGHALANG ULAMA-ULAMA INI MENYMPAIKAN AJARANNYA..KENAPA??KERANA MUNGKIN APA YANG DISAMPAIKAN ITU 'TERPALIT' KEPADA MEREKA..."MAKAN LADA MAKA TERASALAH PEDAS NYA..

JAIS SEPATUTNYA MENJADI PIHAK YANG SENTIASA MENGALAKKAN ULAMA-ULAMA MENYAMPAIKAN AJARAN ISLAM BUKANNYA MENJADI PENGHALANG??APAKAH MEREKA INI AGEN-AGEN KEPADA AGAMA LAIN YANG TIDAK SENANG MELIHAT PERKEMBANGAN ISLAM..HARAP-HARAP TIDAK SAMA SEKALI...

APA PUN HAMBA BERHARAP APA YANG HAMBA SAMPAIKAN INI AKAN MEMBUKA MATA PIHAK JAIS YANG SEOLAH-OLAH TERSASAR DARI MATLAMAT SEBENAR PENUBUHANNYA...SEMOGA SYIAR ISLAM KEMBALI BERSINAR BUKANNYA MALAP DEK KERANA 'TANGAN-TANGAN' ORANG ISLAM SENDIRI...

1 comment:

  1. Salam,
    Inilah matlamat UMNO buatlah apahal pun asalkan menguntungkan mereka.Matlamat menghalalkan cara.

    ReplyDelete