WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Thursday, December 10, 2009

SPRM CEPAT LA AMBIL TINDAKAN !!!

Dakwaan salah laku setiausaha politik perdana menteri, Datuk shafie Abdullah, diadukan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM), antaranya campur tangan dalam pentadbiran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan menyerahkan aduan itu kepada dua pegawai SPRM Kuala Lumpur, Hasan Yahya dan Mohd Yahya Mohd Rashid.

Kamaruzaman Mohamad berkata aduannya itu "cuma diterima sebagai maklumat" dan dibawa dalam mesyuarat jawatankuasa SPRM Wilayah Persekutuan dahulu sebelum ia membuka kertas siasatan.


"Dalam masa seminggu pihak SPRM Wilayah Persekutuan akan menelefon dan memanggil saya kembali untuk memaklumkan hasil keputusan mesyuarat tersebut sama ada ia jadi kes atau tidak," katanya.

"Sekiranya pihak SPRM tidak membuka kertas siasatan, kami minta supaya ia dibangkitkan semula di Parlimen."

Isnin lalu, ahli parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong mendakwa Shafie - yang juga ketua penerangan Umno Wilayah Persekutuan dan ketua bahagian Wangsa Maju, menyalahgunakan kedudukannya sebagai setiausaha politik Datuk Seri Najib Razak.

Dalam aduannya, Kamaruzaman mendakwa Shafie turut: - menggunakan pengaruhnya untuk melantik ahli jawatankuasa sebuah surau di Setapak,

- membantu rakan mendapat kontrak pembekalan alatan kepada pusat-pusat Program Latihan Khidmat Negara (PLKN),

- menamakan isterinya sebagai proksi dalam lembaga pengarah sebuah syarikat pemaju, dan,

- terlibat dalam urusan pembinaan sebuah kompleks membeli-belah di Sri Hartamas.

Sumber : Malaysiakini

JEBAT_BERANI : AWAT SLOW NYER SPRM BERTINDAK...KALAULAH PERKARA INI MELIBATKAN PAKATAN RAKYAT LAJU JERK...MACAM PELESIT LAJUNYA...SAMPAIKAN TOK GURU NIK AZIZ NAK PERGI MAKKAH PON TAK JADI BAHANA DARI SPRM DAN PUAK-PUAK UMNONGOK!!!ENTAHLAH APA NAK JADI NGAN MALAYSIA DI BAWAH PEMERINTAHAN '1MALAYSIA'

1 comment: