WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Thursday, March 4, 2010

SULTAN KELANTAN SELAMAT TIBA DI KELANTAN


Sultan Kelantan Sultan Ismail Petra berangkat pulang hari ini setelah berada di Singapura sejak Mei tahun lepas untuk menjalani rawatan perubatan di Hospital Mt Elizabeth di republik itu.

Baginda, yang ditemani Raja Perempuan Kelantan Tengku Anis Tengku Hamid, kelihatan sihat dan sentiasa tersenyum kepada para doktor dan kakitangan hospital itu yang menghantar baginda ke kenderaannya.

Sultan Ismail Petra, yang berpakaian baju lengan panjang dan seluar hitam dan berkerusi roda, dibawa ke Lapangan Terbang Changi dengan diiringi anggota polis trafik Singapura.

Baginda dan Raja Perempuan menaiki pesawat khas kerajaan Malaysia untuk berlepas ke Kota Bharu.

Turut menghantar baginda di lapangan terbang ialah Anggota Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, yang juga kerabat diraja Kelantan.

Baginda dimasukkan ke hospital itu pada 24 Mei 2009 untuk mendapatkan rawatan susulan sakit jantung.

Sementara itu di Kota Bharu, kira-kira 5,000 rakyat jelata menyambut kepulangan baginda di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa.

Baginda an rombongan istana tiba pada pukul 12.30 tengah hari yang disambut Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin, Timbalan Menteri Besar Datuk Ahmad Yakob dan semua exco kerajaan negeri yang lain.

Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan tidak sihat untuk hadir sama menyambut keberangkatan pulang itu.

Baginda kemudiannya terus dibawa pulang ke Istana Mahkota, Kubang Kerian.

Di pintu masuk ke istana, ratusan rakyat juga turut menyambut kepulangan baginda dan merentang beberapa pemidang kain mengalu-alukan keberangkatan pulang baginda.

Sumber : Bernama

JEBAT_BERANI : DAULAT TUANGKU..

No comments:

Post a Comment