WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Thursday, March 4, 2010

KERANA HARTA : AMRAN DIPECAT DARI UM-NO KERANA BERANI BERSUARA!!!


Bekas setiausaha Umno Bahagian Tanah Merah, Amran Abdul Rahman, 46, digugur keahliannya dalam Umno setelah membawa perkara parti ke mahkamah dalam saman pemula terhadap Ketua Umno Bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz dan Timbalan Ketua Umno bahagian, Baharuddin Yusof.

Setiausaha Umno Bahagian Tanah Merah, Ahmad Ismail berkata beliau menerima surat pengesahan dari ibu pejabat Umno di Kuala Lumpur yang ditandatangani oleh Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

"Surat bertarikh 1 Mac memaklumkan Amran yang juga ahli cawangan Simpan 3 Seri Mahligai digugurkan setelah membawa perkara parti ke mahkamah," katanya kepada Bernama hari ini.

Pada 17 Februari lepas, Amran (kiri) mengemukakan saman pemula ke atas Ikmal Hisham dan Baharuddin di Mahkamah Tinggi Kota Baharu kerana menganggap kemenangan kedua-dua pemimpin bahagian itu meragukan.

Dalam pemilihan 2008, Ikmal Hisham (kanan) menang tanpa bertanding untuk jawatan Ketua Umno bahagian Tanah Merah setelah mendapati 92 dari 108 cawangan yang berdaftar di bahagian itu mencalonkannya manakala Baharuddin mengalahkan penyandang Datuk Saari Hassan dalam pertandingan satu lawan satu.

Sumber : Bernama

JEBAT_BERANI : DALAM UM-NO INILAH AKIBAT YANG PERLU DIBAYAR JIKA BERANI MENYUARAKAN SEBARANG SALAH LAKU YANG DILAKUKAN PIHAK ATASAN...TINDAKAN BERANI AMRAN AKHIRNYA MEMBAWA BELIAU KEPADA TINDAKAN DIPECAT SEBAGAI AHLI UM-NO...
TINDAKAN INI SEBENARNYA MERUGIKAN UM-NO ITU SENDIRI KERANA MENGHALANG AHLINYA MENCEGAH ATAU MENYUARAKAN SEBARANG SALAH LAKU ATAU SALAH GUNA KUASA PIMPINAN..
KEADAAN INI AKAN MENYEBABKAN UM-NO AKAN TERUS DILIHAT SEBAGAI SEBUAH PARTI YANG KORUPSI....IANYA SAMA SEKALI MENYIMPANG APA YANG SERING DISUARAKANOLEH P-END NAJIB ALTANTUYA BAHAWA AHLI BAWAHAN HARUS BERANI MENEGUR KESALAHAN YANG DILAKUKAN PIMPINAN ATASAN..
JELAS SEKALI BAHAWA UM-NO ADALAH SEBUAH PARTI YANG HANYA TAHU BERKATA-KATA TAPI TIDAK TAHU MENREALISASIKANNYA...

No comments:

Post a Comment