WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Wednesday, March 31, 2010

P-END NAJIB ALTANTUYA HINA BAHASA MELAYU??!!

Mana laungan keramat "Rakyat Didahulukan" seperti yang diwar-warkan selama ini?. Sungguh mengecewakan dan amat mengejutkan bilamana Najib lebih mengutamakan golongan tertentu dalam membentangkan sesuatu yang penting untuk rakyat Malaysia.

Langkah Perdana Menteri, Najib Razak yang mengumumkan kandungan kerangka Model Ekonomi Baru (MEB) di Persidangan Invest Malaysia 2010 amatlah menducitakan rakyat terutamanya mereka yang berada di luar bandar. Apa tidaknya, Najib lebih mengutamakan pelabur, golongan korporat dan orang luar bila menggunakan Bahasa Inggeris ketika membentangkan MEB.

Apa salahnya ia dilakukan dalam satu program khas buat semua rakyat. Apalah gunanya menyuruh rakyat menanti ucapannya semata-mata untuk melihat beliau berkata-kata, sedangkan mereka tidak memahaminya. Siarang langsung ucapan beliau yang disiarkan oleh TV3 pagi tadi sesungguhnya menyebabkan ramai rakyat yang mengeluh.

Bukan kerana memikirkan apa yang ditawarkan oleh kerajaan Najib, tetapi mereka keliru tentang apa yang disampaikan oleh PM itu. Adalah lebih elok, pihak TV3 menyediakan sarikata di dalam Bahasa Melayu untuk memudahkan semua rakyat memahaminya. Ternyata, pemimpin seperti Najib gagal mendahulukan rakyat dalam hal ekonomi seperti ini.

Ia jelas menunjukkan bahawa memang Najib mengagung-agungkan Bahasa Inggeris daripada bahasa ibunda tercinta. Maka itu kita tidak hairan UMNO amat menyanjung tinggi Bahasa Inggeris dalam pendidikan daripada memartabatkan Bahasa Melayu itu sebenarnya.

Sumber : Pahang daily Online

JEBAT_BERANI : NAMPAKNYA SEKALI LAGI P-END NAJIB ALTANTUYA GAGAL MEMAHAMI KEHENDAK DAN KEPERLUANN RAKYAT..UNTUK SIAPAKAH BELIAU MEMBENTANGKAN KERANGKA MODEL EKONOMI BARU (MEB)??MENGAPA PERLU BELIAU MENGUTAMAKAN PELABUR ASING LEBIH DARI RAKYATNYA SENDIRI?APAKAH INI YANG DIMAKSUDKAN BELIAU DENGAN SLOGAN "RAKYAT DIDAHULUKAN PERCAPAIAN DIUTAMAKAN"..??

APAKAH P-END KITA TIDAK YAKIN DENGAN KEUPAYAAN BAHASA MELAYU??APAKAH P-ENG NAJIB ALTANTUYA MEMANDANG RENDAH TERHADAP BAHASA MELAYU??ATAU APAKAH P-END NAJIB ALTANTUYA SEBENARNYA TIDAK BERHASRAT UNTUK MEMAHAMKAN RAKYAT DENGAN APA YANG DIBENTANGKAN BELIAU??APAKAH BELIAU MEMPUNYAI AGENDA TERSEMBUNYI SEHINGGA MEMBUATKAN BELIAU MEMILIH UNTUK MEMBENTANGKAN MEB INI DALAM BAHASA INGGERIS AGAR TIDAK DIFAHAMI RAKYAT KEBANYAKKAN??

WALAU APA PUN ALASAN P-END NAJIB ALTANTUYA YANG JELASNYA BELIAU TELAH MENGHINA RAKYAT DAN JUGA BAHASA MELAYU..BELIAU JELAS MENGUTAMAKAN PELABUR ASING LEBIH DARI RAKYATNYA SENDIRI..INI NYATA SEKALI BERBEZA DENGAN APA YANG SERING BELIAU LAUNGKAN SELAMA INI MELALUI KONSEP 1MALAYSIA YANG BELIAU BANGGAKAN..MUNGKIN BAGI PUAK-PUAK UM-NO/BE-END MELIHAT PERKARA INI ADALAH SATU ISU YANG REMEH,NAMUN KETAHUILAH BAHAWA KESANNYA AMAT MENDALAM DI DALAM JIWA RAKYAT MALAYSIA...PERBUATANN NAJIB ALTANTUYA INI SANGAT MENGHAMPAKAN RAKYAT KEBANYAKKAN YANG BEGITU TERNANTI NANTIKAN PEMBENTANGAN MEB INI..

No comments:

Post a Comment