WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Wednesday, March 31, 2010

PRK HULU SELANGOR : UM-NO KA @ MIC KA....



MIC diminta berkorban dengan menyerahkan kerusi parlimen Hulu Selangor kepada Umno yang lebih berpeluang untuk merampasnya semula dalam pilihan raya kecil akan datang.

Kerusi tersebut kosong ekoran kematian penyandangnya dari PKR, Datuk Zainal Abibin Ahmad yang meninggalkan kerana barah otak, khamis lalu.

"MIC kena berkorban, pilihan raya kecil ini penting kerana ia adalah pertama kali di Selangor selepas (negeri itu) terlepas kepada Pakatan Rakyat," kata sumber Umno Selangor.

"Ia akan menjadi kayu pengukur, apa salahnya (diberikan kepada Umno) kerana ia adalah kejayaan parti, bukan kejayaan individu atau kejayaan sesuatu kaum.

"Dalam pilihan raya umum ke-12 kita kena ambil kira pandangan akar umbi. Atas semangat persefahaman kita akan serah salah satu daripada kerusi milik umno kepada MIC.

Sumber itu berkata, sebagai gantinya, pucuk pimpinan parti barangkali boleh menjanjikan mana-mana kerusi milik Umno untuk diserahkan kepada MIC.

Menurutnya, selama ini, Umno memberikan kerusi sama ada parlimen atau DUN untuk ditandingi calon MIC di kawasan yang majoriti pengundi Melayu, antanya di parlimen Kota Raja dan DUN Batu Caves, Sri Andalas dan Ijok.

"Kerusi yang ditandingi MIC majoriti pengundinya adalah orang Melayu. Umno berikan atas dasar persefahaman (sebagai komponen BN) dan Umno memberi MIC peluang untuk bertanding di situ.

"Oleh itu, kita hendak kepada pengorbanan MIC (serahkan kerusi parlimen Hulu Selangor), supaya pilihan raya kecil kali ini menjadi mudah (untuk menang)," katanya.

Sumber-sumber itu berkata, berdasarkan tanda atau isyarat dalam pilihan raya yang lalu, terdapat penolakan akar umbi terhadap calon MIC yang bertanding.

"Berdasarkan konsep 'rakyat didahulukan' apa salahnya mengambil kira pandangan akar umbi. Pengorbanan MIC amat kita harapkan. Namun, ini tidak bererti kita mengingkari persahabatan dalam BN.

"Pengorbanan MIC dalam pilihan raya kecil ini amat penting supaya BN diterima kembali di Selangor. Kita letak calon pilihan akar umbi," katanya.

Menurutnya, terdapat ramai calon dari Umno yang layak dipertimbangkan, antaranya, naib ketua bahagian, Datuk Adnan Buyong; setiausaha bahagian, Nazri Dahalan; ketua Pemuda, Mahmud Kassim dan juga ketua Wanita bahagian, Rosni Sahar yang juga setiausaha wanita Umno pusat.

Sementara itu, BN Selangor yang bermesyuarat malam tadi telah membincangkan mengenai persediaan untuk menghadapi pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor.

Mesyuarat selama dua jam setengah itu dihadiri oleh 70 pemimpin BN negeri dari Umno, MCA, MIC, Gerakan dan PPP.

Bagaimanapun, Malaysiakini dimaklumkan bahawa mesyuarat tersebut tidak menyentuhkan tentang calon BN yang bakal bertanding di situ.

Difahamkan, pengarah pilihan raya kecil Hulu Selangor, Datuk Noh Omar yang mempengerusi mesyuarat tersebut, memaklumkan bahawa pemilihan calon akan diputuskan oleh pucuk pimpinan BN pusat

Sumber : Malaysiakini

JEBAT_BERANI : PILIHANRAYA KECIL HULU SELANGOR BAKAL MENYAKSIKAN SEJAUH MANA KESEPAKATAN PARTI-PARTI DALAM BARISAN NASIONAL..UMUM MENGETAHUI BAHAWA KERUSI HULU SELANGOR ADALAH KUOTA MIC SEBAGAIMANA YANG TELAH DIPERSETUJUI DALAM PAKATAN BARISAN NASIONAL..

NAMUN KINI TELAH MULA KEDENGARAN DESAKKAN DARI PUAK-PUAK UM-NO YANG MAHU MIC MEMBERI LALUAN KEPADA MEREKA UNTUK BERTANDING KERUSI HULU SELANGOR INI..DESAKKAN INI PASTI AKAN MEMBUATKAN PUAK-PUAK MIC NAIK BERASA TIDAK PUAS HATI..SITUASI INI PASTI MEMBERI TEKANAN KEPADA P-END NAJIB ALTANTUYA..

KEADAAN INI JUGA BAKAL MENGUJI KEMAMPUAN P-END NAJIB ALTANTUYA DALAM MEMBUAT KEPUTUSAN SIAPAKAH YANG BAKAL BERTANDING DI HULU SELANGOR NANTI..JIKA TERSILAP LANGKAH PASTI ADA PIHAK SAMAADA DARI UM-NO ATAU MIC YANG AKAN MEMPROTES CALON YANG DI PILIH BE-END NANTI..SITUASI INI JELAS SEKALI MEMBERI KELEBIHAN KEPADA PAKATAN RAKYAT YANG SEMEMANGNYA SALING BERPAKAT ANTARA SATU SAMA LAIN TIDAK SEPERTI PUAK-PUAK DALAM BE-END..

No comments:

Post a Comment