WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Tuesday, March 30, 2010

1MALAYSIA : UM-NO ROBOH RUMAH AHLI UM-NO!!!


Tindakan pihak Pentadbir Tanah Daerah Johor Baharu (PTDJB) yang telah meroboh sebahagian daripada rumah penduduk Kampung Denai Pinggiran Kempas tanpa belas kasihan dianggap tindakan kejam Umno-Barisan Nasional di kubu kuat mereka sendiri.

Dalam sidang media yang dihadiri beberapa penduduk terbabit, Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub berkata perkara ini akan di bawa dalam perbahasan dan berharap penduduk dibantu tanpa mengira parti politik.

"Saya akan membawa perkara ini semasa perbahasan nanti dengan harapan pihak kerajaan akan mengambil serius tentang masalah yang dihadapi penduduk Kampung Denai Pinggiran Kempas ini walaupun kebanyakkan mereka adalah daripada Umno. Bagi saya ini satu tindakan kejam yang telah diambil oleh pihak berkuasa tempatan yang tidak ada pertimbangan untuk memberi tempoh masa agar penduduk dapat membuat persiapan untuk berpindah," jelas beliau.

Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas Pusat, Suhaizan Kaiat mendesak agar kerajaan membayar pampasan bagi meringankan beban penduduk terbabit.

"Kami berharap kerajaan negeri Johor dapat membayar pampasan kepada penduduk terbabit bagi meringankan beban keluarga terbabit membina kehidupan baru selepas berpindah.

"Peruntukan yang di pohon penduduk adalah sebanyak RM30,000 setiap keluarga dan ini boleh dianggap sebagai balasan daripada pihak kerajaan yang ingin membangunkan kawasan berkenaan." kata Suhaizan.

Semasa operasi pada 24 Mac lalu, 7 buah rumah dan 5 buah kedai telah dirobohkan.

Setelah mendapat bantahan daripada penduduk setempat pihak PTDJB telah melanjutkan tempoh selama 3 hari agar penduduk dapat membuat persiapan untuk berpindah.

Kebanyakan penduduk di situ adalah ahli Umno tetapi parti itu tidak membela nasib ahli yang telah menyokong mereka pada pilihan raya umum lepas.

Umno yang selalu melaungkan perjuangan untuk rakyat tetapi mengambil tindakan menindas penyokongnya sendiri.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Setinggan Kempas, Ramli Ibrahim menjelaskan penduduk telah menyerahkan memorandum kepada Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tetapi tiada maklumbalas dari mereka.

"Pihak kami telah menghantar memorandum kepada Menteri Besar Johor dan juga Perdana Menteri pada 20 Jun 2008 dan 27 Oktober 2009 tetapi kami tidak mendapat apa-apa reaksi dari mereka. Penduduk kampung adalah golongan yang sangat setia kepada Umno dan kami telah berkempen dengan sepenuh hati bagi menarik sokongan pengundi sehingga Barisan Nasional menang dikawasan itu.

"Kami kesal kerana suara yang menyokong mereka tidak diterima oleh pemimpin BN, kami mahukan pampasan agar ini dapat meringankan beban kami dalam memulakan hidup baru selain digunakan untuk membuat persiapan membina rumah baru kami," kata Ramli.
JEBAT_BERANI : NAMPAKNYA BUKAN SAHAJA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT YANG TAK SELAMAT DI BAWAH PEMERINTAHAN NAJIB ALTANTUYA...PENYOKONG MEREKA JUGA KINI TURUT MENJADI MANGSA KERAKUSAN KERAJAAN 1MALAYSIA INI..SLOGAN 1MALAYSIA,"RAKYAT DIDAHULUKAN PERCAPAIAN DIUTAMAKAN" HANYALAH LAUNGAN KOSONG SAHAJA...
KERAJAAN 1MALAYSIA DILIHAT GAGAL MEMAHAMI KEHENDAK DAN KEPERLUAN RAKYAT DAN HANYA TAHU MEMENUHI KEPERLUAN KRONI MEREKA SAHAJA..SEDANGKAN KEPERLUAN RAKYAT SERING TERABAI DAN DILUPAKAN...KERAJAAN BUKAN SAHAJA GAGAL MEMAHAMI KEHENDAK DAN KEPERLUAN RAKYAT,AKAN TETAPI TURUT MEMBEBANKAN RAKYAT DENGAN PELBAGAI PERKARA...
SAMPAI BILAKAH KITA HENDAK MEMBIARKAN KERAJAAN 1MALAYSIA INI TERUS MEMERINTAH DAN MENGANIAYA RAKYAT?APAKAH KITA SANGGUP TERUS HIDUP TERANIAYA BEGINI..KITA PERLU BERBUAT SESUATU DEMI MENYELAMATKAN NEGARA INI DARI KERAKUSAN UM-NO/BE-END

No comments:

Post a Comment