WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Friday, November 13, 2009

ZAMBRY JATUH MB : SIASATAN SPRM GAGAL KERANA TIADA KERJASAMA??

PUTRAJAYA: Saksi 'belot' atau keengganan saksi bekerjasama antara punca kebanyakan kes rasuah, salah guna kuasa dan penyelewengan yang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), gagal disabitkan di mahkamah atau kalah dalam perbicaraan.

Pengerusi Panel Penilaian Operasi (PPO) SPRM, Tan Sri Dr Hadenan Abdul Jalil, berkata kebanyakan kes yang disiasat berakhir tanpa pertuduhan kerana gagal mendapat kerjasama sepenuhnya daripada saksi."

Ada di antara saksi yang enggan menyatakan perkara sebenar atau sengaja melindungi orang yang melakukan jenayah rasuah, salah guna kuasa dan penyelewengan."

Malah, ada saksi yang gagal dikesan untuk memberi keterangan di mahkamah, atau saksi memberi keterangan yang bercanggah dan ada saksi yang sengaja menyatakan 'tidak ingat' apabila ditanya soalan berkaitan," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat SPRM, di sini, hari ini.

sumber: Harian Metro

JEBAT_BERANI:BARANGKALI KERANA INILAH SPRM APABILA MENYOAL SIASAT SAKSI MELAKUKAN KEKERASAN DAN JUGA UGUTAN..INI KERANA MEREKA GAGAL MENGUNAKAN PENDEKATAN PSYIKOLOGI DALAM MELAKUKAN SOAL SIASAT..

PENDEKATAN SEPERTI INI ADA KALANYA RELEVEN TETAPI KEKERASAN YANG DIGUNAKAN OLEH SPRM DIBIMBANGI BOLEH MENGAKIBATKAN KEMATIAN LEBIH-LEBIH LAGI SETELAH APA YANG DILALUI OLEH TEOH BENG HOCK YANG MANA MENDIANG TELAH MATI DI DALAM KAWASAN PEJABAT SPRM...

SPRM SEPATUTNYA MENJALANKAN SIASAT SECARA BERHEMAH DAN TIDAK MENGANCAM NYAWA ORANG YANG DISIASAT..ANDAI KATA PERISTIWA YANG BERLAKU KEPADA TEOH BENG HOCK BERULANG SUDAH SEMESTINYA KREBILITI SPRM AKAN DIPERTIKAIKAN DAN JUGA DIPERSOALKAN...

4 comments:

  1. AKUM=Kempen memburukan pakatan rakyat diselangor telah bermula dengan penampalan berbentuk risalah yang memburukan NIK AZIZ.ANWAR IBRAHIM.HUSAMA MUSA dan berbagai lagi disekitar kompleks PKNS berhampiaran perhentian bas juga diseksyen 17 depan pintu masuk kesetesyen bas ekpress.Saya hairan mengapa ini terjadi.wslm

    ReplyDelete
  2. Salam bro, apa pandangan tuan dengan isu menunaikan Haji oleh syraikat ? Rasuah atau hadiah.....

    ReplyDelete
  3. Aku rasa xde orang nak pegi menunaikan haji dengan duit rasuah tambah2 la Tuan Guru...kalo pegi Mekah pun..mungkin tak buat haji..sekadar makan angin..

    ReplyDelete
  4. betul tue Neology...hanya orang yang tak tahu nak membezakan antara dosa pahala je sanggup buat macam tue..orang yang mempersoalkan tok guru nik aziz menerima tajaan sama ada rasuah atau hadiah nie memang ada agenda jahat atau memang tak tahu hukum hakam..

    ReplyDelete