WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Sunday, November 29, 2009

ANCAMAN WABAK SPR DALAM DEMOKRASI MALAYSIA!!!

"SPR sudah terbukti sebagai 'orang suruhan BN'. Tak perlu disangkal dan tak perlu juga nak m'pertahankan. Semua orang telah tahu. Jelas dan nyata dan bukan andaian semata-mata.Apa saja alasan yang diberikan, sukar untuk SPR menafikannya kerana tindak-tanduknya cukup jelas memihak kepada BN dan bukannya badan yang bebas.

Nasiblah demokrasi Malaysia yang dilihat bersih tetapi tercemar teruk oleh penguasa BN yang bermaharajalela. Lebih-lebih lagi hadirnya SPR sebagai diharap berada di pihak yang bebas, tetapi sejak akhir-akhir ini tak ubah sebagai pembawa wabak berbahaya kepada rakyat yang cintakan negara demokrasi tulen.

Penyakit yang dialami demokrasi negara bukan sekadar boleh dengan menelan 'panadol' tetapi ia lebih berat sehingga perlu dirawat segera secara pembedahan major. Apa yang perlu wabak SPR perlu dicegah, dipisah dan saki bakinya dibakul sampah serta dimusnah..!Tidak tertanggung rasa derita apabila wabak ini menyerang negeri Perak pada mulanya.

Kisahnya apabila speaker Siva gagal diperakui suratnya kepada SPR tentang melompatnya 3 ADUN PR kepada BN. Musnahnya kerajaan PR di Perak kerana wabak SPR. Kalau tak ada wabak ini, tentunya kerajaan Perak masih sihat segar dan bugar.

Terkini, wabak SPR melanda di Kedah apabila seorang ADUN yang pemalas dan ponteng untuk hadir mesyuarat. Cara yang sama juga terjadi apabila surat speaker DUN Kedah juga dipersoalkan oleh SPR. Meskipun speaker Kedah berjaya diperakui mahkamah akan tindakannya, tahu-tahu wabak SPR berjaya juga menangguhkan dalam hujung waktu diterima rayuannya.

Tak tahulah kita apa lagi yang akan terjadi selepas ini. Dalam beberapa siri PRU dan PRK, SPR memainkan peranan penting dalam memastikan BN terus berkuasa. Dari senarai daftar pemilih, sehinggalah ke sempadanan semula pilihanraya, SPR kerap membuat hal yang membuat rakyat Malaysia menjadi pening.Rayat Malaysia akan terus pening dan terus mederita selagi ada SPR. SPR pasca TS Abdul Kadir Talib (almarhum) jelas menjadi wabak yang berbahaya.

Menjelang 2010 demokrasi Malaysia wajar diberi suntikan vaksin diharap agar SPR bukan sesuatu yang membahayakan sebaliknya suruhanjaya yang dimuliakan. Semoga menjelang PRU-13, SPR yang baru perlu diletak terus di bawah telunjuk ke Bawah Duli YDP Agong / parlimen Malaysia dan bukan di bawah ketiak BN."

Sumber : http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=599&mode=thread&order=0&thold=0

Jebat_Berani : KALAU TAK NAK JUGA LETAK SPR DIBAWAH DULI YDP AGONG DAN PARLIMEN MAAYSIA,LANTIK JERK TERUS SPR SEBAGAI SAYAP KANAN PARTI UMNONGOK/BE-END.TAK PUN DAFTARKAN SEBAGAI PARTI POLITIK..TAKDE ORANG NAK DAKWA DAKWI LAGI SPR TAK BERLAKU ADIL.DAH MEMANG TAK PERNAH ADIL!!!!

No comments:

Post a Comment