WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Friday, November 13, 2009

ZAMBRY JATUH MB : P-END NAJIB BIKIN TELINGA BERASAP BERAPI



Artikel ini dicilok dari blog http://peranaksama.blogspot.com/


Wah...JomoSama rasa agak `berasap' telinga bila lihat PM kita berucap dalam perhimpunan parti Gerakkan baru-baru ini. Maklumlah...dah jadi Perdana Menteri, Presiden parti UMNO.. gayapun mesti hebatkannnn!!!

Tapi...bila timbul persoalan teguran atau pertanyaan wakil rakyat Sri-Gading tentang perlantikan Presiden Gerakkan yang kalah PIRU ke-12 tu, kedalam kabinet menteri persekutuan.. tiba-tiba JomoSama nampak macam yang berucap kat screen TV tu bukan PM kita.. tapi, seseorang yang sudah lupa diri dan besar kepala.

`SAYA ADALAH PERDANA MENTERI NEGARA INI,SAYA JUGA PRESIDEN PARTI UMNO DAN JUGA PENGERUSI BARISAN NASIONAL, TINDAKAN SAYA JANGAN DIPERSOAL,SESIAPA SAJA YANG SAYA LANTIK JANGAN DIPERTIKAI..." antara lain petikan ucapan TUAN PERDANA MENTERI MALAYSIA kita malam itu.

Amboiii....wakil rakyat BN Sri-Gading tu bertanya atau mempersoalkan apakah kewajarannya Tan Sri Koh Tsu Koon dilantik kejawatan yang setaraf dengan Menteri dalam Jabatan Perdana Menteri..nampak macam perlu diperbaiki atau dibuat sesuatu agar ianya lebih berkesan. Bukannya nak mempersoalkan siapa PERDANA MENTERI, SIAPA PRESIDEN PARTI atau PENGERUSI BARISAN NASIONAL...???

Yang bertanya itupun adalah antara orang-orang yang menyokong perlantikan seorang PERDANA MENTERI, seorang PRESIDEN PARTI UMNO dan PENGERUSI BARISAN NASIONAL.. takkan tak boleh bertanya?? Apa pula rasionalnya dengan perlantikkan itu...kalau nak dengar `SUARA' parti GERAKKAN, gunalah cara yang biasa digunakan pada anggota-anggota BN yang lain... apa salahnya!!

Kalau itulah alasannya, bagaimana dengan Presiden MIC, IPP, parti-parti komponen di Sabah dan Sarawak... kenapa tak lantik mereka dalam Kabinet persekutuan?? Kenapa dengan Tan Sri Koh Tsu Koon sahaja??

Kalau tiada wakil rakyat BN Sri-Gading, atau tiada sapa-sapa yang calonkan dan menyokong perlantikkan seseorang PERDANA MENTERI,PRESIDEN PARTI dan PENGERUSI BARISAN NASIONAL.. boleh ke kita suka-suka lantik diri kita pegang jawatan tu, Datuk Seri..??? Tak boleh ke sesiapa mempersoalkan atau bertanya tentang tindak tanduk ketua mereka?? SEJAK BILA PULA KITA LANTIK STALIN JADI PM MALAYSIA NI???

jebat_berani: INILAH BARANGKALI MAKNA SLOGAN 1 MALAYSIA YANG DI LAUNGKAN P-END NAJIB KITA.."1 MALAYSIA AKU YANG BERKUASA'1 MALAYSIA AKU SAHAJA YG LAYAK BERSUARA,1 MALAYSIA AKU SAHAJA YANG SERBA TAHU,1 MALAYSIA AKU SAHAJA YANG LAYAK BUAT KEPUTUSAN,1 MALAYSIA AKU SAHAJA MEMERINTAH....KEPADA YANG MENYOKONG 1 MALAYSIA..RENUNG-RENUNGKANLAH DAN JIKA ADA MAKSUD LAIN DISEBALIK 1 MALAYSIA..TOLONGLAH KABARKAN KEPADA HAMBA KERNA APA YANG HAMBA TAHU..1 MALAYSIA BUAT 1 MALAYSIA PENING KEPALA..HUHUHUHU

No comments:

Post a Comment