WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Sunday, November 29, 2009

PAS SOKONG LARANGAN KERAJAAN SELANGOR SERTAI BIRO TATA NEGARA

PAS menyokong tindakan Kerajaan Selangor yang telah mengambil keputusan melarang kakitangan awam dan pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) milik negeri ini daripada mengikuti kursus Biro Tata Negara (BTN) berkuat kuasa serta merta.

Ini adalah kuputusan yang bijak. Kursus Biro Tata Negara yang dijalankan selama ini memang tidak mendatangkan faedah dan membazir wang rakyat sahaja.

Biro Tata Negara yang diletakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri hanya berperanan untuk indoktrinasi kepada peserta untuk benci kepada parti pembangkang dan menyokong umno/bn sahaja. Modul yang diselit ialah kononnya negara sedang mengalami ancaman perkauman. Kuasa Melayu semakin terhakis.

Ini adalah modal lapuk yang dihidangkan kepada para peserta.Pas juga kesal apabila pensyarah yang hendak mendapat biasiswa untuk melanjutkan pelajaran MA dan Phd perlu lulus kursus Biro Tata Negera.

Mereka yang tidak sealiran tidak akan mendapat biasiswa walaupun akademik mereka cemerlang dan inilah yang pernah dialami oleh Saudara Ramadhan Fitri Alias bekas Presiden Mahasiswa Universiti Malaya walaupun beliau mendapat kelas pertama dan sijil dekan setiap semester.

Tetapi apabila kursus Biro Tata Negara beliau gagal, kerana tidak memenuhi cita rasa golongan primitif maka beliau tidak layak mendapat biasiswa untuk melanjutkan pelajaran yang lebih tinggi.

Hj Idris Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusat.
27.11.2009

Jebat_berani : HUHUHU HAMBA JUGA PERNAH DIPAKSA MENGIKUTI KURSUS BTN INI.TAPI ALHAMDULILAH,MEREKA TIDAK BERJAYA MENCUCI KEPALA HOTAK HAMBA.MALAH KEPALA HOTAK HAMBA MAKIN KUAT MELAWAN JADINYA.SO MEREKA GAGAL!!!

No comments:

Post a Comment