WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Friday, May 14, 2010

KPN BERDEGIL TAK NAK MINTA MAAF!!!


Peguam keluarga Aminulrasyid Amzah, N Surendran menyatakan tiada undang-undang yang menghalang Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan meminta maaf kepada keluarga Aminulrasyid.

Ini ekoran kenyataan Musa semalam bahawa beliau tidak akan meminta maaf kepada keluarga Aminulrasyid disebabkan kemungkinan wujudnya implikasi undang-undang.

"Polis merupakan satu badan yang perkidmatan awam dan apabila berlaku kesilapan, maka mereka perlulah meminta maaf kepada masyarakat awam, dalam kes ini keluarga Aminulrasyid.

"Pilihan bukan di tangan polis samada mahu meminta maaf atau tidak, dan dalam kes Aminulrasyid, polis patut meminta maaf," tegas beliau lagi.

Surendran juga berkata sehingga kini, polis dan Pejabat Pendakwaraya langsung tidak memaklumkan kepada beliau atau keluarga Aminulrasyid berhubung perjalanan perbicaraan dakwaan terhadap seorang anggota polis, Korporal Jenain Subi yang didakwa mendatang kematian secara tidak sengaja kepada Aminulrasyid.

Tambahnya lagi, tiada maklumat langsung diberi kepada beliau atau keluarga Aminulrasyid samada anggota lain yang bersama-sama melepaskan tembakan akan didakwa atau tidak dan samada dakwaan akan dibuat terhadap anggota yang menyerang saksi utama dan rakan Aminulrasyid, Azzamuddin Omar.

"Polis dan pejabat pendakwaraya seolah-olah tidak mahu kami mengikuti ataupun mengetahui apa-apapun mengenai perjalanan kes ini, sedangkan sebagai pihak mangsa, kami patut diberitahu," kata beliau yang kesal dengan sikap dingin polis. -SK
JEBAT_BERANI : NAMPAKNYE DEGIL GAK KETUA POLIS KITA NIE...SUDAHLAH ANGGOTANYA MELAKUKAN KESALAHAN MASIH BERDEGIL TIDAK MAHU MEMINTA MAAF..INIKAH BUDAYA YANG DITERAPKAN DALAM PASUKAN POLIS??APAKAH KERANA MEREKA ANGGOTA POLIS MAKA MEREKA TAK PERLU MEMOHON MAAF APABILA MELAKUKAN KESILAPAN??SUNGGUH MEMALUKAN!!!!!

No comments:

Post a Comment