WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Wednesday, May 26, 2010

ADUN KOTA BELUD TERLUPA BELIAU AHLI UMNO BUKAN PAS!!!

Penubuhan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) tidak seharusnya berperanan sebagai penyokong sahaja kerana dewan tersebut bertanggungjawab untuk menerangkan dasar parti, kata ahli parlimen BN dari Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan.

Katanya, PAS kini mempunyai sokongan daripada orang bukan Islam dan beliau juga ingin mengetahui dasar-dasar yang akan dijalankan parti itu jika berjaya menjadi pemerintah.

"(Maka) menjadi tanggungjawab dewan ini untuk memberitahu kepada rakyat. Kalau setakat sokong dan tidak menjelaskan pendirian PAS buat apa?” katanya ketika dihubungi Malaysiakini semalam.

Menurutnya lagi, adalah menjadi tanggungjawab DHPP untuk menjelaskan kepada rakyat bentuk dan jenis kerajaan persekutuan yang PAS akan wujudkan bersama Pakatan Rakyat sekiranya mereka menang dalam pilihanraya akan datang.Abdul Rahman juga tidak melihat penubuhan dewan itu sebagai satu masalah kepada BN.

Sementara itu, timbalan pengerusi perhubungan Umno Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah pula berkata, penubuhan dewan itu adalah satu "mainan politik" untuk menambat penyokong bukan Islam.

“Ini semua mainan politik. Mungkin ahli PAS perlu fikir tentang perjuangan mereka. Selama ini perjuangan mereka lain, sekarang dia bagitau lain dari apa yang mereka perjuangkan,” katanya ketika dihubungi semalam.

Pada 23 Mei lalu, seramai 20,000 anggota Kelab Penyokong PAS 'dinaiktaraf' melalui penubuhan Dewan Himpunan Penyokong PAS.

Ketua penerangan parti itu Idris Ahmad dilaporkan berkata, anggota dewan tersebut kini berpeluang untuk menghadiri muktamar parti sebagai ahli perwakilan bagi mengikuti mesyuarat tetapi belum boleh mengundi.

Sumber : Malaysiakini

JEBAT_BERANI : MAMAT SORANG NIE SEDAR KE TAK YANG DIE NIE BUKAN AHLI PAS DAN TAK LAYAK UNTUK MENERANGKAN TUGAS YANG PERLU DILAKUKAN OLEH DHPP...FAHAMKAH BELIAU AKAN MATLAMAT PAS DAN TUJUAN PAS MENUBUHKAN DHPP??RASANYA KETUA DHPP EN HU PANG CHAW LEBIH MENGETAHUI MATLAMAT PAS BERBANDING BELIAU..JADI RASANYA LEBIH BAIK BELIAU TAK BERSUARA TENTANG PERKARA INI..NANTI DIBIMBANGI DIRI SENDIRI JUGAK YANG MALU...KALAU RASA TERINGIN SANGAT NAK BERCAKAP PASAL PAS DAN MATLAMAT PERJUANGAN PAS...JOM MASUK PARTI PAS..TINGGALKAN UM-NO YANG DAH TAK RELEVAN TUE...HUHUHUHU

No comments:

Post a Comment