WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Wednesday, May 26, 2010

DHPP PUAS HATI WALAU TAK BOLEH MENGUNDI...


Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) berpuas hati dengan kedudukan dewan itu yang setaraf dengan sayap lain di dalam PAS walaupun anggotanya tidak berhak mengundi dalam pemilihan parti.

Ketua DHPP, Hu Pang Chaw berkata beliau juga menyokong penuh keputusan PAS untuk menaik taraf kelab penyokong tersebut menjadi satu lagi sayap parti, setaraf dengan dewan Muslimat, Pemuda dan Ulama.

“Kami berbesar hati dengan kejayaan Kelab Penyokong PAS yang telah dinaik taraf kepada Dewan Himpunan Penyokong PAS.

“Dewan ini dibuka keahliannya kepada bukan Islam. Beza antara kami dan dewan yang lain ialah kami boleh menghadiri muktamar, mesyuarat, memberi pandangan dan kritikal, tetapi cuma kuasa memilih dan dipilih kami tiada,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini semalam.

Tambahnya, beliau menyokong penuh perjuangan PAS kerana parti itu terbukti boleh diterima oleh semua kelompok masyarakat.
“PAS telah mengamalkan dasar keterbukaan untuk semua kaum di Malaysia.

“Perjuangan PAS adalah keadilan untuk semua dan ia dituntut oleh semua kaum dan agama. Jadi kami tak rasa salah apabila menyertainya,” kata Hu lagi.

Timbalannya, N Balasubramaniam pula berkata, beliau menghormati keputusan oleh pucuk pimpinan untuk tidak membenarkan mereka mengundi dalam pemilihan parti.

“Mereka telah bagi semua hak kepada kita, cuma dalam pemilihan sahaja yang kita tidak boleh buat. Kita kena hormat keputusan itu,” katanya.
Penubuhan DHPP semalam menyaksikan seramai 20,000 anggota Kelab

Penyokong PAS sedia ada 'dinaiktaraf' dengan diserapkan sebagai ahli penuh DHPP.

Dewan tersebut dibentuk bagi menumpukan usaha penerangan dasar parti melalui program dialog dan ceramah.

Sumber : Malaysiakini

JEBAT_BERANI : SATU KEJAYAAN BESAR PAS APABILA IANYA DITERIMA OLEH MASYARAKAT BUKAN ISLAM BERBILANG KAUM...SESUATU YANG TAK MAMPU DILAKUKAN OLEH MANA-MANA PARTI TERMASUK UM-NO..JIKA SEBELUM MASYARAKAT BUKAN ISLAM TAKUT UNTUK MENDEKATI PAS KERANA TERPENGARUH DENGAN TOMAHAN YANG DILEMPARKAN OLEH UM-NO TERHADAP PAS,KINI MASYARAKAT BUKAN ISLAM BUKAN SAHAJA TIDAK LAGI TAKUT DENGAN PAS MALAH MENERIMA APA YANG DIPERJUANGKAN OLEH PAS.

MENGAPA MEREKA MENERIMA PERJUANGAN PAS??TIDAK LAIN TIDAK BUKAN KERANA MENYAKINI AKAN KETELUSAN PAS DALAM MEMPERJUANGKAN RAKYAT..INI KERANA PAS YANG MELETAKKAN ISLAM PADA KEDUDUKAN TERTINGGI DALAM PARTI PASTINYA TIDAK AKAN MENGANIAYA AGAMA DAN KAUM LAIN KERANA DALAM ISLAM SENDIRI MELARANG UMATNYA BERLAKU ZALIM TERHADAP PENGANUT AGAMA LAIN..SEDANGKAN PERJUANGAN UM-NO MELETAKAN PERKAUMAN SEBAGAI KEUTAMAAN MEREKA WALAUPUN HAKIKATNYA MEREKA GAGAL MEMBELA NASIB KAUM MELAYU..PERJUANGAN BERLANDASKAN PERKAUMAN INI SECARA TIDAK LANGSUNG TELAH MENGENEPIKAN HAK KAUM LAIN..

No comments:

Post a Comment