WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Monday, July 9, 2012

JANJI DITEPATI @ JANJI TIPU ??!!




Jebat Berani : Janji ditepati...hahaha..Betul ke?!..Ke hanya janji manis semata mata...Mungkin masih ramai yang terpedaya dan tertipu..Tapi bukan semua mampu mereka perdaya dan tipu.. 

 Di sebuah negeri yang sepatutnya rakyatnya hidup mewah dengan pelbagai hasil bumi terutamanya balak,Sabah masih tersenarai antara negeri termiskin di Malaysia.

Ini dapat lihat apabila seorang Penghulu Kg Pulau Penampang di Kg Delima Sepanggar Sabah telah mengantung satu baner besar dihalaman rumahnya menagih janji kerajaan Barisan Nasional yang setelah 15 tahun masih gagal menyediakan kemudahan bekalan air,elektrik dan juga jalan raya di kampung tersebut. Jadi mana yang dikatakan "Janji Ditepati"...Dan bagaimana pula dengan slogan yang sering mereka laungkan sebelum ini iaitu "Rakyat didahulukan,percapaian diutamakan"...

Apakah janji dan slogan ini hanya tinggal kata-kata sahaja. Kegagalan kerajaann Barisan Nasional ini bukan omongan kosong...Aku sendiri mengalami dan menyaksikan kegagalan UMNO/BN ini apabila rumah ibu mentua aku di Kunak Sabah sehingga hari ini masih gagal mendapat bekalan air bersih dari kerajaan.Pelbagai aduan telah dibuat malah mereka juga telah menabur pelbagai janji.Namun janji tinggal janji dan sehingga kini masih tiada sebarang..

No comments:

Post a Comment