WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Tuesday, July 21, 2009

HADIAH DARI BN:TAMBANG PENGANGKUTAN AWAM NAIK LAGI!!!



HARI NIE AKU BUKA BLOG SAHABAT KITA..MENARIK PLAK AKU BACE TULISANYA..SO AKU COPY TULISANNYA UNTUK TATAPAN BERSAMA.....(harap-harap owner tak marah la ye)

Firstly, MC nak tanya. siapa dikalangan rakyat di Malaysia ni yang menyokong kenaikan tambang pengangkuatn awam? Penyokong BN?? (mungkin ya) Penyokong PR? (tentu tidak)

Kenaikan yang diumumkan minggu lepas diantara 2sen hingga rm10 begitu di rasai di kala Malaysia sedang mengalami ekonomi yang menguncup . Apakah rasional di sebalik kenaikan tambang ini?? Adakah kerajaan hendak mengkayakan lagi pengusaha-pegusaha bas di Malaysia dan membebankan rakyat yang kerap menggunakan pegangkutan awam sepenuhnya untuk pergi kerja dan balik kampung waktu musim perayaan.

Bayangkan kalau kenaikan 2sen setiap kilometer ini jaraknya dari Manjung ke KL yang mana harganya sekarang rm24.50 akan naik menjadi rm30++. Baru 1 hala. Kalau 2 hala?sendiri mau ingat laa !!! Menteri boleh la cakap jimat itu ini. Menteri takkan naik bas dan teksi untuk ke pejabat megah di Putrajaya, di saat rakyat terpaksa bangkit seawal 5 pagi untuk bersiap dan berkejar dan bertukar bas ke sana ke sini untuk memastikan mereka sampai ke pejabat tepat pada waktunya..

Bagi MC, kerajaan sepatutnya menyerap apa sahaja kos yang wujud dalam pengangkutan awam dengan memberikan pengecualian dan insentif yang sesuai kepada pengusaha bas ini.

MC harap rakyat Malaysia JANGAN LUPA, kesan kenaikan harga minyak kerajaan menjanjikan penjimatan sebanyak RM4.4 BILLION !!! akan disalurkan semua kepada rakyat melalui Kumpulan Wang Amanah Pengangkutan Awam. Dana ini digunakan bagi tiga tujuan :


1.Meningkatkan mutu perkhidmatan bas terutama dari aspek liputan kekerapan perkhidmatan.
2.Menambah baik sistem integrasi pengangkutan awam antara bas, LRT, monorel dan komuter
3.Memperluaskan jaringan sistem monorel atau LRT (source: mStar)

So, Sekarang apa sudah jadii ??? !!!

dipetik dari tulisan MC http://www.manjung-center.blogspot.com/

2 comments:

  1. Salam tuan,
    Tambang naik salahkan BN, dah tu PAS buat apa?, berjuang buatlah sesuatu yang berfaedah membantu kerajaan menurunkan tambang tu, janganlah dok komen aje, komen itu tak kena, ini tak kena senang aje, anak-bini kita dapat makan minum rezeki dari Allah disabitkan tinggal di Malaysia dibawah kerjaan BN juga.
    Bersyukur dan ingat kepada Allah yang Maha Mengetahui adalah sifat yang mulia disisiNYA. Amin....

    Maaf jangan marah ye....

    ReplyDelete
  2. ehm....:)agak2 la apa yang boleh pas buat?demostrasi?kuasa terletak di bawah kerajaan be-end..menaikkan harga sesuatu memang dah menjadi budaya kerajaan be-end sehingga tidak ader ape lagi yang mampu dilakukan oleh kami pakatan rakyat...

    anak bini hamba dapat makan minum kerna rezeki kurnia allah s.w.t bukannya kerana diperintah oleh be-end..be-end hanya menjadikan hidup di bumi malaysia ini menjadi lebih sukar dari sepatutnye:(...

    allah s.w.t memang menyuruh hambanya bersyukur tetapi bukanlah dengan hanya berpuas hati di atas segala tindak tanduk pemerintahnya yang zalim dan tidak adil.allah s.w.t meyuruh kita taat akan pemerintah yangv mendaulatkan agama islam dan adil dalam memerintah..manakala pemerintah yg menolak hukum allah dan zalim wajib ditentang..

    mungkin saudara masih mampu tersenyum bila mana tambang pengankutan awam dinaikkan kerana saudara mungkin di kalangan orang yang dianugerahkan oleh allah s.w.t kemudahan pengangkutan sendiri..tapi bagaimana pula dengan saudara kita yang tidak berkemampuan..tidakkah ianya membenbankan..

    bila mana kita di berikan kesenangan jangan la pula kita lupa akan orang yang tidak berupaya...kita sudah tentu tidak suka jika mereka yang tidak berkeupayaan ini hidup meminta-minta..justeru itu bantulah mereka hidup dengan mengurangkan beban yang ditanggung..bukan dengan menaikkan segala macam harga barang dan pengangkutan...

    terima kasih kepada saudaraku awang liku yang sudi menjengah blog hamba..moga-moga kita sama-sama beroleh pertunjuk yang sebenar-benar pertunjuk dari allah s.w.t...amin

    ReplyDelete