WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Wednesday, October 21, 2009

NAJIB ALTANTUYA:SURUHANJAYA PENCEGAH RASUAH MALAYSIA ATAU SURUHANJAYA PEMBUNUH RAKYAT MALAYSIA??

ADA individu yang ditangkap atau disiasat oleh Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPRM) membuat laporan polis mendakwa didera atau dipaksa untuk membuat pengakuan bagi meraih simpati serta memberi gambaran kepada masyarakat SPRM agensi penguatkuasaan yang kejam.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, berkata tindakan itu kebelakangan ini menjadi satu trend. “Tindakan pihak berkenaan juga semata-mata bertujuan untuk mengelakkan pengakuan mereka dijadikan keterangan di mahkamah kelak,” katanya menjawab soalan bertulis Teresa Kok Suh Sim (DAP-Seputeh).

Mohamed Nazri berkata, bagi mengelak dakwaan seperti itu berlarutan, SPRM mengambil beberapa langkah seperti mewujudkan bilik temu duga dan rakaman penyataan yang dilengkapi dengan keperluan logistik seperti kelengkapan kamera litar tertutup (CCTV) serta kemudahan komputer bagi proses rakaman percakapan di setiap pejabat SPRM.

Selain itu, beliau berkata, SPRM juga mengadakan kursus dan latihan komprehensif bagi membentuk kemahiran dan pengalaman pegawai SPRM dalam pengendalian teknik temu duga atau ‘investigative interviewing’.

Katanya, kemahiran dan pengalaman itu membolehkan pegawai mendapatkan kerjasama, kebenaran dan pengakuan daripada saksi dan suspek melalui kaedah psikologi tanpa membabitkan unsur kekerasan atau penderaan.

HAMBA CUKUP BENCI PADA ORANG YANG CUBA MENYEMBUNYIKAN KEBENARAN...SPRM HARI INI DILIHAT SEMAKIN BERANI DAN ANGKUH DALAM MENJALANKAN TANGGUNGJAWAPNYA...

KEPADA RAKYAT YANG LEMAH SPRM DILIHAT BEGITU BERANI DAN ANGKUH MENJALANKAN PROSUDUR SIASATANYA...TAPI,BILA MANA BERHADAPAN DENGAN PIMPINAN UM-NO/BE-END SPRM MENJADI SANGAT LEMAH LEMBUT SEUMPAMA BAPOK LAGAKNYA....

SEDARLAH BAHAWASANYA KAMU SPRM DIBAYAR GAJI OLEH RAKYAT UNTUK MENJALANKAN TUGAS DENGAN ADIL DAN SAKSAMA,BUKANNYA MEMILIH BULU...JANGAN SAMPAI SATU HARI NANTI RAKYAT BERTINDAK MELAWAN KEZALIMAN KAMU..

1 comment:

  1. register ni. mcm nuffnang jugak tp kumpul point. point boleh tukar ke duit atau hadiah. http://www.catcheye.com.my/?r=3200

    ReplyDelete