WELCOME

;
;

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

JOM PAKAT2 TURUNKAN BN

BANTU PERNIAGAAN OKU

PENGIKUT JEBAT_BERANI

Monday, March 1, 2010

NASIB PENGHUNI LORONG HAJI TAIB DIBELA PAS


KUALA LUMPUR, 27 Feb: "Taufik dan hidayah datangnya dari Allah, kita ni berusaha untuk menyentuh hati-hati mereka," kata Dr Lo'Lo' Ghazali dengan penuh harapan dapat memberi kebaikan dan bantuan kepada penghuni di sekitar lorong Haji Taib, di sini.

Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat melancarkan kaunter perkhidmatan kebajikan PAS di hadapan pejabat agungnya, petang semalam.

Antara kaunter yang dibuka ialah kaunter khidmat guaman, khidmat kesihatan, khidmat kaunseling dan khidmat perubatan Islam selain memberi makanan dan minuman percuma kepada masyarakat di sekitar situ.

Lebih kurang 100 masyarakat sekitar yang hadir bagi mengambil peluang mendapatkan khidmat-khidmat yang disediakan turut menarik perhatian kenderaan yang lalu di Jalan Raja Laut, berhadapan dengan Pejabat Agung PAS.

"Kita mengharapkan warga Lorong Haji Taib kini yang agak terbiar, dan ada yang telah tersasar, dapat kita dekati, dapat kita santuni dan insyaAllah kalau boleh kita merubah kehidupan mereka kepada yang lebih baik," kata Ahli Parlimen Titiwangsa tersebut yang juga Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatn PAS Pusat ketika ditemui.

"Mungkin kita kata mereka ni setengahnya sudah agak tegar, pekerja seks tegar, tetapi kita masih lagi meletakkan harapan, Allah Maha Pengampun, dan kita juga hendaklah bersikap begitu.

"Saya harap masyarakat juga memberi peluang kepada mereka sebab kita tahu antara mereka ada yang telah bertaubat (dan) meninggalkan perangai buruk mereka ni," tambahnya.

Dr Lo' Lo' juga mengharapkan program itu digerakkan di peringkat negeri-negeri dan kawasan-kawasan.

Sumber : Harakah Daily

JEBAT_BERANI : MELIHAT KEADAAN PENGHUNI LORONG HAJI TAIB INI MEMBUATKAN HAMBA TERTANYA-TANYA MANA PERGINYA SLOGAN 1MALAYSIA "RAKYAT DIDAHULUKAN PERCAPAIAN DIUTAMAKAN"...DARI APA YANG KITA BOLEH LIHAT TERNYATA RAKYAT DI LORONG HAJI TAIB INI DIABAIKAN OLEH KARAJAAN 1MALAYSIA....

INI MEMBUKTIKAN BAHAWA SLOGAN 1MALAYSIA TIDAK SAMA SEKALI TERKESAN KEPADA KEPADA RAKYAT MALAYSIA..KONSEP 1MALAYSIA INI HANYA PROPAGANDA UM-NO/BE-END BAGI MENGABURI MATA RAKYAT..MEREKA SEBENARNYA MENGAUT KEUNTUNGAN WANG RINGGIT YANG BEGITU BANYAK DARI KONSEP 1MALAYSIA INI...

DIHARAPKAN PROGRAM YANG DIANJURKAN OLEH LAJNAH KEBAJIKAN DAN KEMASYARAKATAN PAS INI AKAN MAMPU MEMBERIKAN SESUATU YANG SEMEMANGNYA DIHARAPKAN OLEH PENGHUNI LORONG HAJI TAIP INI..NASIB MEREKA PERLU KITA SAMA-SAMA BELA AGAR MEREKA TIDAK MERASAKAN TERPINGGIR DI BUMI SENDIRI...

No comments:

Post a Comment